Kinek hasznos?
A legszívesebben azt mondanám, hogy a mozgás mindenkinek hasznos. Hiszen a gyerekeknek manapság sokkal kevesebb lehetőségük van a szabad mozgásra, mint régen. Mivel mégis meg kell határoznom, hogy kiket is várok, a következő nagy csoportokat nevezem meg.
Kiket várok?
5. életévüket betöltött óvodásokat. A TSMT vizsgálat prognosztizálja az iskolai beválást. Ha az derül ki, hogy baj van, van még két évünk a felzárkóztatásra.
Képességeik alatt teljesítő, lassú iskolás gyerekeket. Ők nagyon értelmesek, ezért tudták ilyen sokáig leplezni, hogy valami törés van a fejlődésükben. Ez a törés akadályozza őket a képességeiknek megfelelő teljesítésben.
Diszlexia-gyanús vagy diszlexiásnak mondott gyerekeket. A GMP vizsgálat sokszor bebizonyítja, hogy szó sincs olvasási zavarról, sokkal inkább beszédészlelési, beszédértési gond van. Otthoni tréninggel jól javítható ez a probléma. A ténylegesen diszlexiásoknak nagyon sokat segít az alapozó terápia.
Diszgráfiás vagy annak mondott gyerekeket. Ebben az esetben is sokszor kiderül a GMP vizsgálattal, hogy nem igazi írászavarról van szó, sokkal inkább beszédértési, – észlelési nehézségről. Ekkor is segít a GMP tréning. A formai diszgráfiásoknál hatékony az alapozó terápia.
Túlmozgásos, figyelemzavaros gyerekeket. Az Ayres-terápia – szenzoros integrációs terápia – csodákra képes náluk.
Az úgynevezett „ügyetlen”, „szeles”, „mindent leejt” gyerekeket.
Azokat a gyerekeket, akikre a terápiáknál ill. a diszlexia és diszgráfia címszónál felsorolt tünetek, rizikófaktorok jellemzőek.
Tovább: Az én történetem