Az iskolaelőkészítő foglalkozások célja, hogy a gyermekek felkészülten, magabiztosan kezdjék meg az iskolát. Az iskolaérettség négy fő területet foglal magában: mozgásos, kognitív, beszéd és pszichés-szociális képességek. Ha ezek az életkornak megfelelő szinten állnak, a gyermek készen áll az iskolai kihívásokra.
A komplex iskolaelőkészítő program csoportos és egyéni fejlesztéseket is tartalmaz. Egy heti program így néz ki:
Két alkalom csoportos mozgásfejlesztés (2×45 perc)
Egy alkalom egyéni kognitív fejlesztés (1×45 perc)
A foglalkozások során olyan képességek kerülnek előtérbe, mint a figyelem, koncentráció, memória, beszédkészség, számfogalom, nagymozgások, finommotorika, logikus gondolkodás és fonológiai tudatosság.
Az iskolaérett gyerek élvezi az iskolát.
Az egyéni iskolaelőkészítés különösen hatékony, mivel teljes mértékben a gyermekre szabott. A fejlesztő a gyermek saját tempójához igazítja a tanulást, célzottan erősíti a hiányosságokat, és biztonságos, támogató környezetet teremt. A gyermek bátran kérdezhet, hibázhat, és kipróbálhatja magát. Az egyéni figyelem révén javul a koncentráció, és az azonnali visszajelzések segítik a fejlődést.
Ez a személyre szabott megközelítés növeli a gyermek önbizalmát, tudását és tanulási motivációját, így biztos alapot nyújt az iskolai sikerhez.
Az egyéni felkészítés hatékonyabb