NILD

NILD (National Institute for Learning Development)

Mi jellemzi?

  • Komplex: együtt fejleszti a tanuláshoz szükséges részképességeket és készségeket, valamint a magasabb szintű gondolkodási funkciókat (pl. analízis-szintézis)
  • Egyénre szabott: mérések alapján a terapeuta megtervezi a vizsgált gyermek számára legmegfelelőbb fejlesztési programot. 26 technikából válogatja ki azokat, amelyek a leghatásosabban fejlesztik a tanulási zavarokat okozó kognitív diszfunkciókat, hibásan működő részképességeket.
  • Változatos: Egy fejlesztő óra alkalmával kb. 10 percenként újabb és újabb technikát alkalmazunk. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik.
  • Intenzív: Mivel egy órán több féle technika is „sorra kerül”, a gyerek nem unja meg, így végig aktívan részt vesz a feladatok megoldásában.
  • Nem kompenzál: célzott kezelést nyújt a gyenge kognitív rendszerek számára, nem csak a kompenzálást segíti.
  • Bevonja a szülőket: A szülő nem terapeutaként, hanem mediátorként (segítő) részese lehet gyermeke fejlődésének.

Kinek ajánljuk? Milyen esetben hatékony a NILD?

  • Diszlexia
  • Alaki diszgráfia („csúnya írás”, helytelen elrendezés a papíron, görcsös ceruzafogás, betűkapcsolási nehézségek stb.)
  • Nyelvi zavar esetén
  • Figyelemzavar
  • Tanulási gond, lassan tanuló
  • Meglassúbbodott fejlődésű, alul teljesítő gyerek
  • Szorongás

Ezekben az esetekben az idegrendszer fejlődési zavarairól van szó. Náluk a beszéd, a nyelvi készségek erősen érintettek. (Az ő esetükben más a mozgás-, illetve a beszédfejlődés, ez áll az alulteljesítés mögött.)

5 éves kortól alkalmazható.

Mit fejleszt?

  • Nyelvi,
  • matematikai-logikai és
  • tanulásmódszertani kompetenciákat fejleszt.

Hogy működik a NILD?

Végig vezeti a gyermeket az információ feldolgozás modelljén, mert bárhol történhet elakadás.

Információ feldolgozás modellje

BEMENET

  • információ gyűjtése, észlelése érzékszervekkel
  • + figyelem

FELDOLGOZÁS

  • információk összehasonlítása, rendezése,
  • hipotézisek felállítása, tesztelése
  • memória funkciók

KIMENET

  • A tanulási folyamat eredményének közlése valamilyen csatornán keresztül (pl. szóban)

Következik: