NILD terápia

A NILD tanulási terápiát a National Institute for Learning Development szervezet fejlesztette ki. Bővebben itt angolul és magyarul.

Mi jellemzi?

  • Komplex.
    Együtt fejleszti a tanuláshoz szükséges részképességeket és készségeket, valamint a magasabb szintű gondolkodási funkciókat (pl. analízis-szintézis).
  • Egyénre szabott.
    Mérések alapján a terapeuta megtervezi a vizsgált gyermek számára legmegfelelőbb fejlesztési programot. 26 technikából válogatja ki azokat, amelyek a leghatásosabban fejlesztik a tanulási zavarokat okozó kognitív diszfunkciókat, hibásan működő részképességeket.
  • Változatos.
    Egy fejlesztő óra alkalmával kb. 10 percenként újabb és újabb technikát alkalmazunk. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik.
  • Intenzív.
    Mivel egy órán több féle technika is „sorra kerül”, a gyerek nem unja meg, így végig aktívan részt vesz a feladatok megoldásában.
  • Nem kompenzál.
    Célzott kezelést nyújt a gyenge kognitív rendszerek számára, nem csak a kompenzálást segíti.
  • Bevonja a szülőket.
    A szülő nem terapeutaként, hanem mediátorként (segítő) részese lehet gyermeke fejlődésének.

Kinek ajánljuk? Milyen esetben hatékony a NILD?

  • Diszlexia esetén
  • Alaki diszgráfia esetén.
    („Csúnya írás”, helytelen elrendezés a papíron, görcsös ceruzafogás, betűkapcsolási nehézségek stb.)
  • Nyelvi zavar esetén.
  • Figyelemzavar esetén.
  • Tanulási gond esetén, ha a gyermek lassan tanul.
  • Meglassúbbodott fejlődésű, alul teljesítő gyerek esetén.
  • Szorongás esetén.
Ezekben az esetekben, ezen gyermekeknél az idegrendszer fejlődési zavarairól van szó. Náluk a beszéd, a nyelvi készségek erősen érintettek. Az ő esetükben eltér az átlagtól az ő mozgásfejlődésük és/vagy beszédfejlődésük, ez áll az alulteljesítés mögött.

5 éves kortól alkalmazható.

Mit fejleszt a NILD tanulási terápia?

  • Nyelvi,
  • Matematikai-logikai és
  • Tanulásmódszertani kompetenciákat fejleszt.

Hogy működik a NILD?

Végigvezeti a gyermeket az információ feldolgozás modelljén, mert bárhol történhet elakadás.

Információ feldolgozás modellje

BEMENET

Információ gyűjtése, észlelése érzékszervekkel + figyelem

FELDOLGOZÁS

  • információk összehasonlítása, rendezése,
  • memória funkciók
  • hipotézisek felállítása, tesztelése

KIMENET

A tanulási folyamat ered-ményének közlése valamilyen csatornán keresztül (pl. szóban)